Ylen kyselyn mukaan Suomen suosituin puolue on kokoomus. Kolmen suurimman puolueen kannatus on kuitenkin hyvin tasainen. Perussuomalaiset nousi kyselyssä SDP:n ohi toiseksi suosituimmaksi puolueeksi.
Kyselyssä kokoomuksen kannatus on 19,8 prosenttia. Perussuomalaisten kannatus on 19,5 prosenttia. SDP:n kannatus on 18,7 prosenttia. Eroa kolmen suurimman puolueen kannatuksessa on siis ainoastaan noin 1 prosentti.
Kyselyn mukaan keskusta on neljänneksi suosituin puolue. Keskustan kannatus on 10,7 prosenttia. Seuraaviksi suosituimmat puolueet ovat vihreät, vasemmistoliitto, kristillisdemokraatit, RKP ja Liike Nyt.
Yle julkaisi kyselyn torstaiaamuna 30. maaliskuuta. Ylen kysely on viimeinen kannatuskysely, joka julkaistaan ennen vaaleja. Eduskuntavaalien vaalipäivä on sunnuntaina 2. huhtikuuta.
