Kokoomuksen kannatus on 23 prosenttia. Jos kokoomus voittaa eduskuntavaalit, Suomen seuraava pääministeri on ehkä kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo.
Perussuomalaiset on toiseksi suosituin puolue. Perussuomalaiset nousi SDP:n ohi. Perussuomalaisten kannatus on reilut 19 prosenttia. Perussuomalaisten puheenjohtaja on Riikka Purra.
Kokoomus ja perussuomalaiset ovat oppositiossa. Oppositiossa ovat puolueet, jotka eivät ole mukana hallituksessa.
SDP on kolmanneksi suosituin puolue. SDP:n kannatus on vajaat 19 prosenttia. SDP:n puheenjohtaja on Sanna Marin. Sanna Marin on myös Suomen pääministeri. SDP on hallituspuolue.
Keskusta on neljänneksi suurin puolue. Keskustan kannatus on vajaat 11 prosenttia. Keskustan puheenjohtaja on Annika Saarikko. Annika Saarikko on myös valtiovarainministeri. SDP on hallituspuolue.
Vihreät on viidenneksi suurin puolue. Vihreiden puheenjohtaja on Maria Ohisalo. Maria Ohisalo on ympäristö- ja ilmastoministeri. Vihreät on hallituspuolue.
Kuudenneksi suurin puolue on vasemmistoliitto. Vasemmistoliiton puheenjohtaja on Li Andersson. Li Andersson on opetusministeri. Vasemmistoliitto on hallituspuolue.
Seuraavaksi suurimmat puolueet ovat RKP, kristillisdemokraatit ja Liike Nyt. RKP:n puheenjohtaja on Anna-Maja Henriksson. Anna-Maja Henriksson on oikeusministeri. RKP on hallituspuolue.
Kristillisdemokraattien puheenjohtaja on Sari Essayah. Kristillisdemokraatit on oppositiossa. Liike Nytin puheenjohtaja on Harry Harkimo. Liike Nyt on oppositiossa.
Yle julkaisi puolueiden kannatuskyselyn vuoden 2023 alussa.
Eduskuntavaalit järjestetään alle kolmen kuukauden kuluttua. Eduskuntavaalien vaalipäivä on 2. huhtikuuta.