Katujengeistä tuli pysyvä ilmiö

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, Yle, Poliisi
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 29.03.2023

Helsingin poliisi on lisännyt katujengien valvontaa. Katujengit ovat nykyään ongelma, johon poliisi yrittää puuttua.

Helsingin poliisissa on aloittanut kaksi ryhmää, joiden tehtävänä on torjua katujengien rikollisuutta. Yksi ryhmä keskittyy rikollisuuden torjuntaan. Toinen ryhmä yrittää estää uusien jengien syntymistä. Ryhmä yrittää hajottaa katujengejä ja auttaa nuoria irtaantumaan katujengeistä.

Poliisin mukaan Helsingin seudulla on 10 katujengiä, joissa on yhteensä noin 200 jäsentä. Katujengejä on myös Tampereella, Turussa ja Oulussa. Monella katujengiin kuuluvalla nuorella on maahanmuuttajatausta. Osa katujengeistä on syyllistynyt vakavaan väkivaltaan ja rikoksiin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)