Veturinkuljettajien lakko alkoi viime yönä heti keskiyön jälkeen. Lakko on pysäyttänyt koko Suomen junaliikenteen. Kaikki kaukoliikenteen ja lähiliikenteen matkustajajunien junavuorot on peruttu.
Metro, linja-autot, raitiovaunut ja Suomenlinnan lautta kulkevat pääkaupunkiseudulla.
VR peruu junavuorot joka päivä. Tänään maanantaina perutaan tiistain vuorot. Näin jatketaan siihen saakka, kunnes lakko päättyy.
Lakon päättymispäivää ei tiedetä. Lakko jatkuu niin kauan, että osapuolet pääsevät sopuun. Veturinkuljettajat haluavat paremmat työolot.
Valtakunnansovittelija Anu Sajavaara on jatkaa neuvotteluja keskiviikkona.
Juttua muokattu 21.3.2023. Neuvottelujen jatkopäivä muutettu.
