Juhannuksen juhlinta melko rauhallista

Teksti: Maria Österlund, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.06.2022

Suomalaiset juhlivat juhannusta lämpimässä säässä tänä vuonna. Juhlinta oli kuitenkin melko rauhallista.

Tänä vuonna suomalaiset saivat juhlia juhannusta lämpimässä ja aurinkoisessa säässä melkein koko maassa.

Poliisilla ja merivartiostolla oli paljon tehtäviä juhannuksen aikana, mutta vähemmän ihmisiä kuoli kuin juhannuksena yleensä. Maanantaina viranomaiset kertoivat, että viisi ihmistä hukkui viikonloppuna. Yksi ihminen kuoli liikenneonnettomuudessa.

Ongelmia junaliikenteessä

Junaliikenteessä oli ongelmia radalla, joka kulkee Helsingistä pohjoiseen päin. Ongelmat vaikuttivat monen juhannuksen viettäjän suunnitelmiin sunnuntaina ja vielä maanantaina. Ongelmat johtuivat siitä, että ratatyöt kestivät kauemmin kuin oli suunniteltu.

Monet ihmiset eivät päässeet matkustamaan junalla, vaan heidän piti odottaa bussia kauan. Monien matka myöhästyi useilla tunneilla.

Maanantaina junayhtiö VR ilmoitti, että ongelmat on korjattu ja junat kulkevat taas normaalisti.

Iso joukko ihmisiä odottaa busseja.
Monet ihmiset joutuivat muuttamaan matkasuunnitelmiaan Tampereella. Ihmiset odottivat bussia, koska junat eivät kulkeneet normaalisti. Kuva on otettu Tampereen rautatieasemalla sunnuntaina 26. kesäkuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)