Jo yli puoli miljoonaa taulutietokonetta

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.01.2013

Tabletiksi kutsutaan kosketusnäytöllistä kannettavaa tietokonetta.

Tabletin eli taulutietokoneen suosio kasvaa koko ajan. Käyttäjien määrä on kaksinkertaistunut viimeisen vuoden aikana. Tableteilla on Suomessa jo yli puoli miljoonaa käyttäjää. Ahkerimpia tabletin käyttäjiä ovat kaksi-kolmekymppiset nuoret. Yleisin merkki on Applen valmistama iPad, mutta Samsungin valmistama tabletti on myös suuressa suosiossa.

Tabletilla voi lukea kätevästi esimerkiksi lehtiä, hoitaa pankkiasioita, lukea sähköpostit sekä liikkua netissä. Monet ottavat tabletilla myös valokuvia ja katsovat sen kautta tv:tä ja elokuvia. Tabletti on yleensä kevyt ja ohut, jota on helppo kantaa mukana.

Yksi kommentti artikkeliin ”Jo yli puoli miljoonaa taulutietokonetta”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)