Itärajalle rakennetaan korkea aita

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, HBL
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.11.2022

Suomi rakentaa aidan Suomen ja Venäjän väliselle rajalle. Aidasta tulee muutaman metrin korkuinen ja muutaman sadan kilomertin mittainen.

Raja-aita maksaa satoja miljoonia euroja. Aidan rakentaminen alkaa mahdollisimman nopeasti.

Aidan tarkoituksena on auttaa rajavartiolaitosta valvomaan rajaliikennettä.

Aidan rakentaminen alkaa Kaakkois-Suomesta. Myöhemmin aidan rakentamista jatketaan muille rajanylityspaikoille ja niiden lähelle.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)