Henna Virkkunen saa tärkeän tehtävän Euroopan komissiossa. Virkkusesta tulee komissaari, joka vastaa teknologiasta, turvallisuudesta ja demokratiasta.
Kuvassa on Suomen EU-komissaari Henna Virkkunen. Virkkunen on kokoomuksen jäsen.
Henna Virkkusesta tulee myös komission varapuheenjohtaja. Komissiolla on kuusi varapuheenjohtajaa.
Jokaisella EU-maalla on komissiossa yksi komissaari. Euroopan unionissa eli EU:ssa on 27 jäsenmaata. Henna Virkkunen on kokoomuksen meppi. Hän on ollut europarlamentissa 10 vuoden ajan.