Helsingissä sattui viime viikonloppuna vakava rikos. Poliisi epäilee, että 48-vuotias psykiatri tappoi oman vaimonsa. Vaimo oli 47-vuotias. Psykiatri on menestynyt lääkäri. Surma tapahtui Helsingin Ullanlinnassa pariskunnan kotona. Ullanlinna on hieno ja kallis alue.
Mies tappoi luultavasti vaimonsa pariskunnan kotona. Poliisi saapui paikalle lauantaina. Naapurit olivat tehneet ilmoituksen miehestä. Mies oli siirtämässä vaimonsa ruumista autoon, joka oli pysäköity sisäpihalle. Naisen ruumis oli jätesäkissä. Poliisi epäilee, että mies surmasi vaimonsa jo perjantaina.
Helsingin käräjäoikeus vangitsi miehen tiistaina. Miehen oikeudenkäynti pidettiin Auroran sairaalassa. Auroran sairaala on erikoistunut psykiatriaan. Poliisin mukaan miestä ei ole vielä kuulusteltu.
Psykiatri on psykiatriaan erikoistunut lääkäri. Psykiatri tutkii ja hoitaa ihmisen psyykkisiä häiriöitä ja sairauksia.
