Espoon kaupunki tarjoaa koulutusta 40 työttömälle työnhakijalle. Koulutukseen valittiin ihmisiä, joilla on aiempaa kokemusta IT-alasta eli tietotekniikasta. Koulutuksen tarkoitus on, että opiskelijat oppivat uutta ja pääsevät töihin.
Koulutukseen otettiin myös ihmisiä, jotka ovat muuttaneet Suomeen ulkomailta. Suomea ei tarvitse osata, koska opiskelukieli on englanti.
Ensimmäiset opiskelijat aloittivat huhtikuussa. Koulutus kestää kolme kuukautta. Sen jälkeen opiskelijat menevät työharjoitteluun kolmeksi kuukaudeksi. He voivat ehkä päästä töihin siihen yritykseen, jossa he ovat harjoittelussa.
Koodari tekee töitä tietokoneella. Hän koodaa, eli ohjaa tietokoneen toimintaa. Koodarin ansiosta tietokone toimii hyvin.
Lähde Taloussanomat
