Bussikuskin työnantaja Veolia Transport kielsi Singhiltä turbaaninkäytön töissä. Nyt turbaanikielto kumottiin kansallisten työehtosopimusten nojalla. Työehtosopimuksissa ei ole estettä sille, että sikhimiehen työasuun sisältyy turbaani.
Veolia ilmoitti vuosi sitten Singhille, että hän ei saa tehdä enää töitä turbaani päässä. Singh teki tammikuussa turbaanikiellosta tutkintapyynnön poliisille.
Singh on ilahtunut päätöksestä.
– Se on hyvä päätös. Minulla on oikeus omaan uskontooni. Saan pitää turbaania. Suomi on vapaa maa, Singh sanoo Metro-lehdessä.
Singh on asunut Suomessa 28 vuotta ja työskennellyt bussikuskina 12 vuotta. Hänellä on perhe ja lapsia. Singh on Suomen kansalainen. Singh on syntyisin Intian Punjabista. Sikhiuskoisia ihmisiä asuu paljon myös Britanniassa. He tekevät töitä usein turbaani päässä.