HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Asenteet ovat koventuneet turvapaikanhakijoita kohtaan – Selkosanomat

Asenteet ovat koventuneet turvapaikanhakijoita kohtaan

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 03.11.2015

Turvapaikanhakijoiden asuntolaan tehtiin polttopulloisku. Myös Ruotsissa ja Saksassa on ollut levottomuuksia.

Asenteet turvapaikanhakijoita kohtaan ovat koventuneet. Pohjois-Pohjanmaalla Ylivieskassa turvapaikanhakijoiden asuntola joutui polttopulloiskun kohteeksi viime viikonloppuna. Opistolla opiskelee ja asuu Suomeen tulleita alaikäisiä turvapaikanhakijoita.

Kolme miestä heitti polttopulloja rakennuksen seinään. Asuntolassa asuu ja opiskelee nuoria turvapaikanhakijoita. Kukaan ei loukkaantunut iskussa. Poliisi tutkii tapahtumaa tuhotyön yrityksenä.

Vastaanottokeskuksiin tehtiin iskuja myös syyskuussa Lahdessa ja Kouvolassa. Kouvolassa turvapaikanhakijoiden hätämajoitukseen heitettiin polttopullo. Epäilty on vangittu. Mies on aiemmin tuomittu muun muassa sosiaalityöntekijöiden uhkailemisesta.

Kaakkois-Suomen poliisin mukaan Keltakankaan hätämajoitustilat Kouvolassa eivät ole aiemmin työllistäneet poliisia.

(Muokattu 3.11.2015.)

2 kommenttia artikkeliin ”Asenteet ovat koventuneet turvapaikanhakijoita kohtaan”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)