Suomessa on yhteensä 31 Anttilan ja Kodin1 -tavarataloa. Tavaratalot ovat vielä avoinna. Niiden 1300 työntekijää sanotaan irti, mutta työtä järjestetään jatkossa niin monille kuin mahdollista.
Tavarataloille etsitään uutta omistajaa. Toinen vaihtoehto on, että tavaratalojen omaisuus myydään. Niillä rahoilla sitten maksetaan velkoja.
Anttilalla ja Kodin1:llä on myös verkkokaupat. Ne on toistaiseksi suljettu. Kuluttajat ovat huolissaan verkko-ostoksista, joita eivät ole vielä saaneet. Jos ostos on maksettu luottokortilla, kuluttaja saa rahat takaisin luottokorttiyhtiöltä. Muissa tapauksissa ostos jää kuluttajan vahingoksi.
Anttila oli perinteikäs suomalainen tavaratalo. Kalle Anttila perusti sen 1950-luvulla. Aluksi Anttila oli tunnettu postimyynnistä ja postimyyntiluettelosta.
Anttila menestyi 2010-luvulle asti. Silloin alkoivat vaikeudet, koska kauppa siirtyi yhä enemmän verkkoon. Anttila sulki 12 myymälää jo vuonna 2014.
Lähde Yle
