Hallitus riitelee järjestöjen rahoituksesta

Hallitus riitelee järjestöjen rahoituksesta Suomen hallitus vähentää rahaa sosiaali- ja terveysalan järjestöiltä ensi vuonna. Nyt hallitus riitelee niistä perusteista, joilla avustusta myönnetään järjestöille. Ministeri Wille Rydman esitteli jo perusteet, mutta hallitus ei ollut sopinut niistä yhdessä. Kaikki ministerit eivät hyväksy Rydmanin perusteita, vaan haluavat sopia ne yhdessä. Sosiaali- ja terveysalan … Lue lisää artikkelista

Mukavaa juhannusta 2026

Mukavaa juhannusta! Tällä viikolla on juhannus. Monet suomalaiset viettävät juhannusta kesämökillä. Mökillä suomalaiset tykkäävät saunoa. Juhannuksena on tapana saunoa vihdan kanssa. Vihta tuo ihanan koivun tuoksun saunaan. Saunominen vihdan kanssa rentouttaa ja parantaa myös verenkiertoa. Tee itsellesi vihta eli vasta koivunoksista. Upota vihta hetkeksi kylmään veteen ennen saunomista. Kun olet … Lue lisää artikkelista

THL haluaa kieltää energiajuomat nuorilta

THL haluaa kieltää energiajuomat nuorilta Monet nuoret juovat energiajuomia, kun he haluavat piristyä. Mutta energiajuomat ovat haitallisia terveydelle, jos niitä juo paljon. Ne aiheuttavat pääkipua ja vatsakipua ja ihminen nukkuu huonosti. Energiajuomat vahingoittavat myös hampaita ja nostavat verenpainetta. Siksi Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL haluaa kieltää energiajuomat alle 18-vuotiailta … Lue lisää artikkelista