Viimeisimpien tutkimusten mukaan lähes joka kolmas suomalainen on ylipainoinen eli lihava. Kaikkiaan ylipainoisia suomalaisia on 1,2 miljoonaa.
Syitä ylipainoon on monia, mutta liikkumattomuus ja epäterveelliset elämäntavat ovat yksi suuri syy. Suomi ei kuitenkaan ole ainoa länsimaa, jossa ihmiset lihovat.
Suomessa osa ihmisisitä liikkuu säännöllisesti ja paljon, osa taas ei liiku juuri ollenkaan.
Esikuvilla on monissa asioissa tärkeä tehtävä, myös liikunnassa. Huippu-urheilijat ovat monille tärkeitä esikuvia.
Suomen miesten koripallomaajoukkueen eli Susijengin menestys EM-kisoissa voi innostaa nuoria ja aikuisia liikkumaan.
Syksyllä on hyvä aika aloittaa liikuntaharrastus. Muista siis ulkoilla, pelata korista ja muita pelejä.
Älä myöskään unohda lukea hyviä kirjoja, kun illat pimenevät syksyllä.
Oikein mukavaa syksyä!