Uusi vuosi alkaa Suomessa presidentinvaaleilla. Vaalit ovat 28. tammikuuta.
Suomen presidentillä on paljon valtaa. Presidentti johtaa Suomen ulkopolitiikkaa ja hän on armeijan ylipäällikkö. Hän nimittää monet korkeat viranomaiset tehtäviinsä.
Presidentin tehtävä on vaikea, joten presidentin täytyy olla erittäin taitava ihminen. Siksi on tärkeää, että valitsemme presidentiksi parhaan ehdokkaan.
Ehdokkaiden ajatuksiin kannattaa tutustua. Esitimme presidenttiehdokkaille kysymyksiä, joihin kaikki ehdokkaat vastasivat. Mitkä ovat ehdokkaille tärkeitä asioita? Mitä he haluavat tehdä, jos heidät valitaan presidentiksi? Sivulle 6 kokosimme tietoa ehdokkaista heidän vastaustensa pohjalta.
Selkosanomat haluaa kannustaa kaikkia äänioikeutettuja äänestämään vaaleissa. Vain äänestämällä voit vaikuttaa siihen, kuka johtaa Suomea seuraavat kuusi vuotta.