Korona on nyt rokottamattomien tauti

Teksti:
Kuva:
Uutinen julkaistu: 18.11.2021

Suomessa on palattu syksyn aikana tavalliseen elämään. Korona-aika ei silti ole ohi. Koronan vaarat koskettavat nyt erityisesti ihmisiä, joita ei ole rokotettu

Koronapandemia muutti meidän kaikkien elämän kerralla. Poikkeuksellista aikaa on eletty kohta kaksi vuotta. Nyt yhteiskunta ja elämä on alkanut palata takaisin tavalliseen. Koronatauti on silti edelleen läsnä.

Suomen väestöstä yli 80 prosenttia on saanut kaksi koronarokotusta. Se ei ole vielä tarpeeksi.

Viranomaisten tavoite on, että 85–90 prosenttia ottaa tarvittavat rokotukset.

Sairaaloissa koronapotilaat ovat suurimmaksi osaksi niitä ihmisiä, joilla rokotteita ei ole. Korona voi tarttua myös rokotettuun ihmiseen, mutta rokote suojaa hyvin vakavalta taudilta.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen eli THL:n mukaan Suomessa on nyt niiden ihmisten koronaepidemia, joita ei ole rokotettu. Presidentti Sauli Niinistö sanoo, että rokottamattomat ihmiset vastaavat omasta valinnastaan.

Koronarokote kannattaa ottaa!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste