YK vaatii tutkintaa Jemenin verisestä iskusta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.08.2018

Saudi-Arabia iski voimalla Jemeniin viime viikon torstaina. Hyökkäyksessä kuoli ainakin 43 ihmistä.

Saudi-Arabian johtama liittouma ampui Pohjois-Saadaan ohjuksia viime viikon torstaina. Isku oli kohdistettu Jemenin kapinallisia vastaan. Saudi-Arabia taistelee Jemenin huthikapinallisia vastaan.

Isku oli verinen. Ilmaisku osui linja-autoon, joka kuljetti lapsia kesäleirille. Ohjukset tappoivat ainakin 43 ihmistä. Haavoittuneita on yli 60. Suurin osa kuolleista ja loukkaantuneista on lapsia.

YK:n pääsihteeri António Guterres vaatii, että isku tutkitaan tarkasti ja puolueettomasti.

Jemenin sota on kestänyt kolme vuotta. Yhdysvallat ja Arabiemiraatit tukevat sodassa Saudi-Arabiaa. Iran tukee kapinallisia. YK:n mukaan Jemenissä on käynnissä maailman pahin humanitaarinen kriisi eli ihmisten tuho.

Yksi kommentti artikkeliin ”YK vaatii tutkintaa Jemenin verisestä iskusta”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)