HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Vesi nousi Venetsiassa – Selkosanomat

Vesi nousi Venetsiassa

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.11.2019

Venetsian kaupunki Italiassa kärsii vakavista tulvista. Tulvat eivät ole harvinaisia Venetsiassa.

Tämän syksyn tulvat ovat kuitenkin ennätyksellisen suuria. Vesi oli kaksi metriä tavallista korkeammalla. Vesi ei ole kohonnut niin paljon Venetsiassa 50 vuoteen.

Merivesi on noussut kaupungin kaduille, aukioille ja rakennuksiin. Tulva on aiheuttanut suuria vahinkoja.

Venetsialaiset ovat vihaisia. Kaupungin suojaksi tarkoitettu tulvajärjestelmä ei ole valmis. Sen rakentaminen aloitettiin vuonna 2003.

Lähde STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Vesi nousi Venetsiassa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)