Kone räjähti ilmassa. Kaikki matkustajat ja miehistön jäsenet menehtyivät onnettomuudessa. Onnettomuudessa kuoli kaikkiaan 224 ihmistä. Suurin osa kuolleista oli venäläisiä.
Venäjän ja Egyptin viranomaiset tutkivat onnettomuuden syytä. Syynä saattoi olla tekninen vika tai terrorismi. Lentoyhtiö Kogalymavia ilmoitti, että se ei pidä teknistä vikaa mahdollisena. Tutkinta on kuitenkin kesken. Lentokone oli matkalla Egyptistä Pietariin Venäjälle.
valitettavasti