Venäjän joukot ovat edeneet Maripuolissa jo kaupungin keskustaan.
Viime viikolla Venäjä pommitti Mariupolin teatteria. Teatterin kellarissa oli suojassa satoja ihmisiä.
Mariupolissa on 350 000 asukasta. Asukkaat eivät pääse pois Mariupolista, koska Venäjä piirittää kaupunkia. Ruoka ja vesi ovat loppuneet Mariupolista.
Venäjä kehotti sunnuntaina Mariupolin kaupunkia antautumaan. Ukraina ei hyväksynyt Venäjän ehdotusta.

Venäjä pommittaa kaupunkeja Länsi-Ukrainassa
Venäjä hyökkää myös Ukrainan länsiosissa. Venäjä on pommittanut monia kaupunkeja Länsi-Ukrainassa.
Venäjä on ampunut ohjuksia lähelle Lvivin lentokentän lähelle. Lviv on tärkeä kaupunki, koska monet ukrainalaiset pakenevat kaupungin kautta turvaan Euroopan unionin alueelle. Lvivissä on myös paljon toimittajia eri puolilta maailmaa.
Britannian ja Yhdysvaltojen mukaan Venäjän joukot ovat edenneet Ukrainassa vain vähän.
Zelenskyi vaatii rauhanneuvotteluita
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi vaatii, että Venäjän kanssa täytyy aloittaa laajat rauhanneuvottelut. Zelenskyi haluaa, että Ukrainaan palautetaan alueellinen koskemattomuus.
Zelenskyi ehdotti maanantaina, että hän ja Venäjän presidentti Vladimir Putin tapaavat. Zelenskyi ehdotti, että tapaaminen järjestetään Jerusalemissa Israelissa.
Ukraina vaatii, että myös Kiina tuomitsee Venäjän hyökkäyksen. Ukraina haluaa, että Kiina on samaa mieltä kuin länsimaat ja tuomitsee Venäjän aloittaman sodan. Kiina ei ole tuominnut Venäjän aloittamaa sotaa. Kiina ei ole myöskään osallistunut sotaa vastustaviin mielenilmauksiin.
Yhdysvaltain presidentti Joe Biden puhui Kiinan johtajan Xi Jinpingin kanssa perjantaina puhelimessa. Bidenin mukaan Venäjän tukeminen sodassa tukee Kiinalle kalliiksi.
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan melkein neljä viikkoa sitten. Hyökkäyksessä on kuollut paljon ukrainalaisia siiviilejä ja Ukrainan sotilaita. Venäjä on menettänyt sodassa yli 10 000 sotilasta.

