Uusi-Seelanti otti käyttöön tiukat rajoitukset maaliskuun alussa. Ihmiset joutuivat olemaan kotonaan karanteenissa. Ulos meneminen oli sallittua vain, jos asia oli välttämätön.
Rajoitusten tarkoitus oli estää koronaviruksen leviäminen. Karanteeni ja rajoitukset ovat tehonneet. Uudessa-Seelannissa oli 19. toukokuuta yhteensä 1 153 koronatartuntaa. Koronaviruksen aiheuttamaan tautiin on kuollut 21 ihmistä. Suurin osa Uudesta-Seelannista avautuu toukokuun aikana.
Lähde Yle