Uskonto on tärkeä asia Yhdysvaltain vaaleissa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.11.2020

Yhdysvaltain presidentinvaaleissa uskonto on tärkeä asia. Uskonto voi jopa ratkaista vaalit.

Yhdysvaltain presidentinvaalien toinen ehdokas, entinen varapresidentti Joe Biden on harras katolilainen. Biden käy vaimonsa Jill Bidenin kanssa säännöllisesti kirkossa. Hänen uskoaan pidetään aitona.

Joe Biden on monien mielestä empaattinen eli ymmärtäväinen mies, joka kuuntelee myös muita ihmisiä. Konservatiiviset amerikkalaiset eivät pidä siitä, että Biden hyväksyy abortin. Biden suhtautuu myönteisesti sukupuolisten vähemmistöjen oikeuksiin. Biden haluaa myös rajoittaa aseiden omistamista.

Donald Trump uskoo menestykseen

Presidentti Donald Trump on presbyteerisen kirkon jäsen. Trump uskoo niin sanottuun menestyksen teologiaan. Sen mukaan taloudellinen menestyminen tuo ihmiselle hyvää. Tämä ajatus saattaa olla vieras monille suomalaisille.

Evankelikaaliset tukevat Trumpia. He vastustavat aborttia ja homojen oikeuksia. He haluavat kantaa vapaasti aseita. Monet heistä asuvat maaseudulla Yhdysvaltain sisäosissa. Trump vetoaa evankelikaalisiin siten, että hän korostaa omia konservatiivisia arvojaan.

Lähde Kirkko ja kaupunki

Donald Trumpin kannattajia Pohjois-Carolinassa 15. lokakuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)