Donald Trumpin neljän vuoden kausi Yhdysvaltain presidenttinä alkaa perjantaina 20. tammikuuta. Trump on pitänyt viime päivinä lehdistötilaisuuden, antanut haastatteluja ja kirjoittanut paljon viestejä viestipalvelu Twitteriin. Niiden perusteella voi arvailla, mitä Trump aikoo presidenttinä tehdä.
Trump aikoo lopettaa sairausvakuutuksen, joka luotiin Yhdysvalloissa presidentti Obaman kaudella. Sen avulla 20 miljoonaa köyhää saa korvausta, kun he sairastuvat. Trump vastustaa vakuutusta.
Trump sanoi viime viikolla, että USA todella rakentaa muurin Meksikon ja USA:n rajalle. Näin hän lupasi presidenttikampanjassaan. Muuri vähentäisi laitonta siirtolaisuutta.
Trump sanoi, että Britannian lähtö EU:sta eli brexit on hyvä asia. Hän ennustaa, että muutkin maat lähtevät EU:sta. Trump sanoi myös, että puolustusliitto Nato on vanhentunut.
Muutamat lehdet väittivät, että Venäjällä on hallussaan arkaluontoista tietoa Trumpista. Ilmeisesti aineisto koskee Trumpin naisseikkailuja. Trumpin mukaan väitteet eivät pidä paikkaansa.
Lähde STT