Thaimaassa kovia tulvia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.01.2017

Etelä-Thaimaassa on kovia tulvia. Ainakin 18 ihmistä on hukkunut tulvissa. Yli 100 000 ihmistä on joutunut jättämään kotinsa.

Kaakkois-Aasian Thaimaa kärsii vakavista tulvista. Tulvat vaikeuttavat elämistä etenkin Thaimaan eteläosissa. Tulvat ovat vaikeuttaneet myös matkailijoiden elämää. Osa Koh Samuin saaren lennoista on peruttu kokonaan.

Lukuisat kylät Thaimaassa ovat veden vallassa. Jopa miljoona ihmistä joutuu elämään tulvien keskellä. Thaimaan armeija on ryhtynyt pelastustöihin tulvien uhrien auttamiseksi.

Säätieteilijöiden mukaan rankkasateet voivat jatkua vielä pari päivää. Thaimaassa ei pitäisi olla näin kovia sateita tähän aikaan vuodesta. Sadekausi alkaa yleensä vasta loppukeväästä.

 

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Thaimaassa kovia tulvia”

  1. terve suomi on hyvää maassa rauhalinen paikka
    ja mukava se on vähän kesä aika thaimaassa
    on kuuma ja paljon kesalla ja ei rauhassa siksi
    minä tykkä suomi kiitos mukava suomi

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste