Abu Bakr al-Baghdad johti ääri-islamilaista terroristijärjestö Isisiä. Isis toimi pääasiassa Irakissa ja Syyriassa. Al-Baghdadin viimeinen piilopaikka oli Idlibissä Syyrian pohjoisosassa.
Yhdysvaltain armeija hyökkäsi piilopaikkaan viime viikonvaihteessa. Yhdysvaltain joukot käyttivät hyökkäyksessä kahdeksaa helikopteria. He räjäyttivät reiän muuriin, jonka takana al-Baghdadin piilo oli.
Al-Baghdad räjäytti itsensä hyökkäyksen aikana. Räjähdyksessä kuoli myös kolme al-Baghdadin lasta.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kertoi al-Baghdadin kuolemasta sunnuntaina.
– Tämä on merkittävää maailmalle ja Yhdysvalloille. Maailma on nyt turvallisempi paikka, Trump sanoi.
Terroristijärjestö Isis hallitsi laajoja alueita Irakissa ja Syyriassa vuosina 2013–2018. Isis hallitsi aluetta hyvin julmalla tavalla. Isis teki myös useita terrori-iskuja Lähi-idässä, Euroopassa ja Afrikassa.
Lähde STT

En tietänyt isisin johtaja tappoi itsenä