Strasbourgissa tehtiin terrori-isku viime viikon tiistaina. Iskussa kuoli viisi ihmistä. Kymmenen loukkaantui.
Terrori-iskun tekijä Cherif Chekatt hyökkäsi väkijoukkoon ja ampui ihmisiä. Poliisi tiesi, että 29-vuotias ampuja oli radikalisoitunut eli hänen mielipiteensä olivat äärimmäisiä. Hyökkääjä pääsi pakoon tekopaikalta. Poliisi ampui hänet viime torstaina.
Ranskan presidentti Emmanuel Macron vieraili Strasbourgissa viime viikon perjantaina. Hän toi valkoisen ruusun ja kynttilän iskujen muistopaikalle.
– Koko kansa on terrori-iskun uhrien tukena, Macron sanoi.
Strasbourgin perinteinen joulutori avattiin uudelleen viime viikonloppuna. Kaupunki aikoo palata arkeen järkyttävien tapahtumien jälkeen.
Lähde STT
