Marin vieraili Irpinin ja Butšan kaupungeissa. Sodan alussa Venäjän sotilaat tuhosivat Irpiniä ja Butšaa. Venäläiset myös surmasivat kaupunkien asukkaita.
– Oli vaikeaa nähdä se kaikki, mitä Venäjä on tehnyt näissä kaupungeissa. Monia ihmisiä kuoli, Marin sanoi.
Marin sanoi, että hän ihailee ukrainalaisten yhteishenkeä, kun he taistelevat Venäjää vastaan.
Marin keskusteli vierailullaan Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyin kanssa. Zelenskyi kiitti tuesta, jota Suomen hallitus ja kansa ovat osoittaneet Ukrainalle.
Marin sanoi, että tukea Ukrainalle täytyy lisätä. Pakotteita Venäjää vastaan täytyy laajentaa.
– He tarvitsevat lisää aseita. Ja sodan jälkeen apua tarvitaan jälleenrakennukseen, Marin sanoi.
– Älkää unohtako meitä, olivat ukrainalaiset sanoneet Marinille.
Marinin mukaan on tärkeää, että Euroopan unioni on yhtenäinen, päättäväinen ja rohkea Venäjän hyökkäyksen edessä.
