Sanders tukee Clintonia presidentiksi

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.07.2016

Yhdysvalloissa presidenttiehdokas Bernie Sanders ilmoitti, että hän tukee Hillary Clintonia presidentiksi.

Bernie Sanders ilmoitti tiistaina, etöä hän ei enää pyri demokraattien presidenttiehdokkaaksi. Sanders ja Hillary Clinton pitivät yhteisen kampanjatilaisuuden tiistaina. Sanders onnitteli Clintonia ja lupasi tehdä kaikkensa, että Clinton voittaa presidentinvaalissa marraskuussa.

Sanders ilmoitti tuesta Clintonille yllättävän myöhään. Sanders halusi varmistaa, että hänen ajatuksensa pääsevät mukaan demokraattien puolueohjelmaan.

Sanders on vasemmistolaisempi kuin Clinton. Sanders haluaa, että Yhdysvaltojen köyhien asemaa parannetaan. Varsinkin nuoret amerikkalaiset kannattavat Sandersia.

Clinton ja Sanders kilpailivat äänistä monta kuukautta, vaikka Clinton oli jo varmistanut ehdokkuuden. Clinton nimitetään virallisesti demokraattien presidenttiehdokkaaksi heinäkuun lopussa.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)