Putin ei enää usko ilmastonmuutokseen

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.04.2017

Ilmastonmuutoksen torjunta voi vaikeutua tulevaisuudessa. Venäjän presidentti Vladimir Putin on muuttanut mieltään ilmastonmuutoksesta.

Hän kertoi näkemyksistään arktisen foorumin kokouksessa Arkangelissa Venäjällä.

Hän sanoi, että ihmisten toiminta ei aiheuta ilmastonmuutosta. Putin sanoi, että ilmastonmuutos voi olla jopa hyvä asia. Pohjoisia alueita helpompi hyödyntää, kun ilmasto lämpenee. Vielä vuonna 2015 Putin sanoi, että ilmastonmuutos on yksi ihmiskunnan vaikeimmista ongelmista.

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump sanoo myös, että hän ei usko ilmastonmuutokseen. Trump lisää kivihiilen käyttöä USA:ssa. Kivihiilen poltto lisää kaasuja, jotka lämmittävät ilmastoa.

Lähteet HS, Metro

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)