Prinssi Andrew ei joudu oikeuteen

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.02.2022

Virginia Roberts Giuffre haastoi prinssi Andrew’n oikeuteen. Helmikuun puolivälissä tuli tieto, että syytteistä on luovuttu.

Britannian prinssi Andrew uhkasi joutua oikeuteen Yhdysvalloissa. Prinssiä syytettiin seksuaalirikoksista.

Virginia Giuffre väitti, että prinssi Andrew käytti häntä hyväkseen, kun hän oli 17-vuotias. Prinssi Andrew kiisti kaikki syytteet.

Helmikuun puolivälissä kerrottiin, että kaikista syytteistä luovutaan. Prinssi Andrew ja Virginia Giuffre sopivat asian. Prinssi Andrew maksaa myös korvauksia. Prinssi Andrew aikoo lisäksi tukea hyväntekeväisyysjärjestöä, joka tukee rikoksen uhreja. Järjestön johdossa on Virginia Giuffre.

Britannian hovi kertoi tammikuussa, että prinssi Andrew luopuu kuninkaallisista tehtävistään. Myös Andrew’n sotilasarvo poistettiin. Prinssiä ei siis enää nähdä virallisissa tilaisuuksissa eikä häntä enää puhutella tittelillä hänen kuninkaallinen korkeutensa.

(Muokattu 16.2.2022.)

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)