Walesin prinsessa Catherine eli Kate oli vuoden alussa sairaalahoidossa. Hänelle tehtiin suuri vatsaleikkaus. Catherinen syöpä löytyi leikkauksen jälkeen tutkimuksessa. Catherine kertoo videoviestissä, että hän oli järkyttynyt tiedosta.
Walesin prinsessa Catherine on 42-vuotias. Catherine käy kemoterapiassa eli syövän lääkehoidossa. Prinsessa kertoi viestissä, että hän voi hyvin. Kensingtonin palatsi uskoo, että prinsessa parantuu syövästä.
Catherinen mukaan sairaudesta kertominen ja asian selittäminen on ollut vaikeaa ja vienyt paljon aikaa. Prinsessa on halunnut, että lapset eivät pelkää.
– Perhe tarvitsee nyt aikaa, tilaa ja yksityisyyttä, Catherine sanoi videoviestissä.
Walesin prinsessa Catherine on alkuperäiseltä nimeltään Kate Middleton. Hän on ehkä Britannian seuratuin ja suosituin kuningasperheen jäsen. Cathrine meni naimisiin prinssi Williamin kanssa vuonna 2011. Pariskunnalla on kolme lasta, George, Charlotte ja Louis. William on kruununprinssi eli hänestä tulee Britannian kuningas Charlesin jälkeen.
Britannian kuninkaallinen perhe on saanut paljon ikäviä uutisia tänä vuonna. Myös kuningas Charlesilta on löydetty syöpä. Britannian kuninkaallinen palatsi eli Buckingham kertoi syövästä helmikuun alussa. Kuningas Charles on 75-vuotias.
