Suomen pääministeri Petteri Orpo vieraili Ukrainassa keskiviikkona. Pääministeri Orpo tapasi aamupäivällä Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyin. Petteri Orpo sanoi, että Suomi jatkaa Ukrainan tukemista.
Suomelta on tulossa Ukrainalle uusi apupaketti. Apupaketti on 18. avustuspaketti. Apupaketti sisältää raskasta aseistusta. Apupaketin arvo on sata miljoonaa euroa. Suomi on antanut Ukrainalle sotilaallista avustusta 1,9 miljardia euroa.
Petteri Orpo vieraili iltapäivällä Kiovan lähellä Irpinissä. Irpinissä on taloja, jotka Suomi on antanut Ukrainalle. Taloissa asuu ihmisiä, jotka ovat menettäneet kotinsa sodassa.
Petteri Orpo joutui Kiovassa pommisuojaan turvaan iltapäivällä kesken kokouksen. Venäjä ampui Kiovaan ohjuksia.
