Peppi Pitkätossu -sarjaa sensuroitiin

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.10.2014

Vanhan tv-sarjan uudesta DVD-versiosta on Ruotsissa poistettu kohtia, jotka voivat loukata lapsia.

Vanha tv-sarja Peppi Pitkätossusta ilmestyy Ruotsissa uudelleen DVD:nä. Sarja on kuitenkin erilainen kuin alkuperäinen tv-sarja, joka lähetettiin vuonna 1969. Uudesta versiosta on leikattu pois ne kohdat, joita pidettiin rasistisina. Vanhassa versiossa Peppi kutsui isäänsä neekerikuninkaaksi. Uudessa versiossa Peppi kutsuu isäänsä vain kuninkaaksi. Myös kohta, jossa Peppi leikkii kiinalaista on leikattu pois. Siinä Peppi vääntelee silmiään vinoon.

– Olemme poistaneet tiettyjä kohtia filmistä, koska lapset olisivat voineet kokea ne loukkaavina, kertoo Paulette Rosas Hott Ruotsin televisiossa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)