Barack Obama kannattaa samaa sukupuolta olevien ihmisten avioliittoja. Obaman lausunto on historiallinen. Hän on ensimmäinen Amerikan presidentti, joka sanoo tämän julkisesti. Aiemmin Obama vastusti homojen avio- liittoja.
Obaman todennäköinen vastaehdokas republikaanipuolueen Mitt Romney vastustaa homojen avioliittoja. Homojen oikeudet ovat parantuneet Obaman presidenttikaudella. Yhdysvaltojen presidentinvaalit pidetään joulukuussa.
Yhdysvaltojen presidentin äänestys ei pidetä joulukussa, vaan marraskuussa.
Oliko Barack Obama presidenttinä Vuonna 1996?