Notre-Damen katedraali avautui uudelleen

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Gregoire Campione
Uutinen julkaistu: 10.12.2024

Pariisin kuuluisa Notre-Damen kirkko avattiin uudelleen sunnuntaina. Monet Pariisin-kävijät haluavat nähdä Notre-Damen.

Notre-Dame oli suljettuna viisi vuotta. Katedraali suljettiin sen jälkeen, kun siellä syttyi paha tulipalo keväällä 2019.

Notre-Dame on tärkeä paikka pariisilaisille ja koko Ranskalle. Kirkko on yli 800 vuotta vanha. Katedraali sijaitsee Ile de la Citén saarella Seine-joen varrella aivan Pariisin keskustassa. Notre-Dame on Unescon maailmanperintökohde.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)