Norjan joukkomurhaaja oikeudessa

Teksti: Lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.04.2012

Oikeudenkäynnistä tulee pitkä.

Norjassa alkoi viime viikolla oikeudenkäynti joukkomurhaaja Anders Behring Breivikiä vastaan. Breivik pääsi oikeudessa lukemaan oman julistuksensa, jossa hän perusteli tekojaan. Hän arvosteli moni- kulttuurisuutta ja tiedotusvälineitä. Breivik luki äärioikeistolaista selvitystään yli tunnin ajan. Hän sanoi, ettei kadu tekoaan.

Breivik surmasi Utøyan saarella ja Oslossa viime heinäkuussa yhteensä 77 ihmistä. Oikeudenkäynti jatkuu vielä useita viikkoja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)