Presidentti Sauli Niiinistö ja presidentti Joe Biden tapaavat Washingtonissa. Presidentit tapaavat Valkoisessa talossa. Valkoinen talo on Yhdysvaltojen presidentin virka-asunto. Washington on Yhdysvaltojen pääkaupunki.
Suomen ja Yhdysvaltojen presidentit keskustelevat Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan. Presidentit keskustelevat myös sodan vaikutuksista Eurooppaan ja Suomen ja Yhdysvaltojen yhteistyöstä.
Niinistö tapaa Washingonissa myös muita amerikkalaisia poliitikkoja.
Presidentti Niinistön matka kestää yhden päivän.
Presidentti Niinistö sanoi torstaina, että Suomen ympäristössä tapahtuu nopeita muuutoksia. Niinistö muistutti, että muutoksiin kannattaa suhtautua rauhallisesti.
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan viikko sitten torstaina. Ukrainan sota on jatkunut yhdeksän päivää.
Venäjä haluaa estää sen, että Ukraina liittyy sotilasliitto Natoon. Yli miljoona ihmistä on lähtenyt sotaa pakoon Ukrainasta.

