Mielenosoituksia järjestettiin monissa Venäjän kaupungeissa sunnuntaina. Mielenosoituksiin osallistui kymmeniätuhansia ihmisiä. Poliisit ottivat kiinni ainakin 5 000 mielenosoittajaa. Poliisi otti kiinni Navalnyin kannattajia ja hänen sukulaisiaan jo ennen mielenosoitusten alkua.
Mielenosoituksia järjestettiin myös edellisenä sunnuntaina. Silloin poliisi otti kiinni 4 000 mielenosoittajaa.
Navalnyi vastustaa presidentti Vladimir Putinia. Putin on johtanut Venäjää yksinvaltiaana jo 20 vuotta.
Putinin palatsi ihmetyttää
Navalnyi haluaa, että Venäjällä on aito demokratia ja vähemmän lahjontaa. Navalnyi esimerkiksi julkaisi tammikuussa videon, joka kertoo valtavasta palatsista Mustan meren rannalla. Ylellinen palatsi on maksanut miljardeja euroja. Videota on katsottu yli 100 miljoonaa kertaa.
Navalnyi väittää, että Putin omistaa palatsin. Putin kiistää väitteen. Sen sijaan upporikas liikemies Arkadi Rotenberg sanoo, että hän omistaa palatsin. Rotenberg on Putinin hyvä ystävä.
Tapaus kuvaa hyvin Putinin Venäjää. Putin antaa rikkaille liikemiehille valtaa ja mahdollisuuden rikastua Venäjällä. Liikemiesten pitää olla Putinin uskollisia liittolaisia. Navalnyi ja hänen kannattajansa tietävät tämän. Mielenosoitukset jatkuvat.
Lähde: STT

Lolxd