Venäjän sotilaat saartavat Mariupolin kaupunkia. Kaupungista puuttuu sähkö, ruokaa ja vettä.
Kansainvälinen Punainen Risti sanoo, että Mariupol on lähellä humanitaarista katastrofia. Myös Lääkärit Ilman Rajoja järjestö sanoo, että Mariupolin tilanne on vakava.
Mariupol sijaitsee lähellä Venäjän rajaa. Mariupolissa on 400 000 asukasta.
Venäläiset ovat pommittaneet Mariupolin kaupunkia useiden päivien ajan. Kansainvälisten järjestöjen mukaan myös Mariupoliin olisi saatava turvallinen käytävä, jota pitkin ihmiset voivat poistua kaupungista.

Venäjä on pommittanut viimeisten päivien aikana alueita, jotka ovat lähellä pääkaupunkia Kiovaa. Venäjä on pommittanut myös Odessaa. Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi sanoo, että Odessan pommittaminen on sotarikos.
Yhdysvaltojen sotilastiedustelu uskoo, että Venäjä hyökkää seuraavien päivien aikana Ukrainan pääkaupunkiin Kiovaan.
Venäjä kertoi keskiviikkona, että se on aloittanut tulitauon Ukrainassa. Tulitauon aikana siviilit voivat paeta Ukrainasta. Pakenemiseen käytetään niin sanottuja turvakäytäviä eli tieosuuksia, joita ei ammuta. Turvakäytäviä on kuudella eri alueella, esimerkiksi Enerhodarissa ja Mariupolissa. Tulitauko jatkuu keskiviikkona iltayhdeksään saakka.

Ukrainan mukaan Venäjä on menettänyt sodassa jo yli 12 000 sotilasta. Venäjä ei kerro, kuinka paljon se on menettänyt sotilaita.
Venäjä aloitti suuren sodan Ukrainassa melkein kaksi viikkoa sitten torstaina 24. helmikuuta.

