Indonesiassa Lombokin saarella on sattunut kolme voimakasta maanjäristystä. Ainakin 430 ihmistä on kuollut. 1 300 loukkaantui.
Ensimmäinen maanjäristys tapahtui heinäkuun lopussa, toinen 5.8. ja kolmas viime viikon torstaina. Maanjäristykset olivat voimakkaita. Maanjäristykset aiheuttivat paljon tuhoa. Sähköt ja puhdas vesi katkesivat. Kodittomat ihmiset tarvitsevat lääkkeitä, vettä, ruokaa ja suojaa. Järistykset tuntuivat myös Lombokin lähellä matkailijoiden suosimilla Balin saarella ja Gilin saarilla. Saarilta evakuoitiin eli siirrettiin turvaan 350 000 ihmistä.
150 000 ihmistä on menettänyt kotinsa. Ihmiset pelkäävät edelleen jälkijäristyksiä.
Indonesia sijaitsee niin sanotulla Tyynenmeren tulirenkaalla. Maanjäristykset ovat alueella yleisiä.
