Lanzarote on rauhallinen ja kaunis saari, joka kuuluu Kanariansaarten saariryhmään.
Kanariansaaret sijaitsevat Atlantin valtameressä Afrikan rannikon edustalla. Kanariansaaria on 13, joista kahdeksan on asuttuja. Suosituimpia saaria ovat Gran Canaria ja Teneriffa.
Kanariansaaret ovat mukava lomakohde talvella. Siellä on yleensä tasaisen lämmintä.
Päivälämpötila on 20–25 astetta. Juuri koskaan ei ole liian kuuma.
Rantoja ja kalastajakyliä
Lanzarote on erityisen viehättävä saari. Saari on tuliperäinen ja karu, mutta samalla todella kaunis. Lanzarotella on kauniita rantoja, mutta myös pieniä kalastajakyliä ja viinitiloja.
Kanariansaarilla on maine turistien lomapaikkana. Lanzarotella ei kuitenkaan tunnu siltä. Saari uinuu pikemminkin omassa rauhallisessa päiväunessaan. Kun vaeltelet Lanzaroten pienissä rantakylissä, vastaan voi astella vain uninen kissa.
Kansallispuistoja ja tulivuoria
Monet Lanzarotelle matkustavat haluavat yhdistää matkaansa rantalomailun ja luontomatkailun. Lanzarotella esimerkiksi patikointi ja sähköpyöräily ovat suosittuja päiväharrastuksia.
Lanzarote on tuliperäinen saari, jonka maisema on karu. Tulivuorten kraatterit ja laava peittävät saaren lähes kokonaan. Kasvillisuutta on vain vähän.
Los Volcanes Natural Park on kansallispuisto, jonka vuorilta näkee koko saaren.
Kirjoittaja osallistui viime syksynä Espanjan matkailutoimiston matkalle Lanzarotella.
