Silta on melkein 20 kilometriä pitkä. Silta parantaa huomattavasti liikenneyhteyksiä Venäjältä Krimin niemimaalle.
Venäjän presidentti Vladimir Putin avasi uuden sillan. Putin ajoi ensimmäisen auton sillan yli.
Putin valittiin neljännelle presidenttikaudelleen 7. toukokuuta. Putin johtaa Venäjää ainakin vuoteen 2024 saakka.
Venäjä valtasi Krimin niemimaan Ukrainalta vuonna 2014. Ukraina, Euroopan unioni ja Yhdysvallat ovat sitä mieltä, että Venäjä valtasi Krimin laittomasti. Ukrainan mukaan uusi silta on laiton. Krimin valtaus aiheutti Venäjän vastaisia kauppapakotteita. Pakotteet ovat yhä voimassa. Venäjän mielestä Krim kuuluu historiallisesti sille.
Lähteet HS, Dagens Industri
