Kiinanherhiläinen levisi Yhdysvaltoihin

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Wikipedia
Uutinen julkaistu: 20.05.2020

Suuri kiinanherhiläinen on levinnyt Yhdysvaltoihin.

Laji tavattiin Washingtonin osavaltiossa huhtikuussa. Nyt niitä yritetään hävittää, jotta vieraslaji ei leviä.

Kiinanherhiläiset tappavat Japanissa ja muualla Aasiassa kymmeniä ihmisiä vuodessa. Suuren herhiläisen pisto on erittäin kivulias. Herhiläiset tappavat myös kokonaisia mehiläisyhdyskuntia.

Kiinanherhiläisen siipien väli voi olla lähes 10 senttiä ja pituus yli kuusi senttiä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)