Kiina tiukensi marraskuun lopussa koronarajoituksia. Kiinan pääkaupungin Pekingin rajoitukset ovat erittäin tiukat. Kaikki koulut ovat kiinni. Ihmisten pitää käydä koronatestissä joka toinen päivä. Melkein kaikki kaupat ovat kiinni. Miljoonat ihmiset joutuvat olemaan kotona, koska he ovat karanteenissa koronatartuntojen takia. Kokonaisia kaupunkeja on suljettu.
Mielenosoituksia on ollut Pekingin lisäksi esimerkiksi Shanghaissa ja Wuhanissa. Ihmiset ovat vaatineet, että Kiinan presidentti Xi Jinping eroaa. On tosi harvinaista, että ihmiset osoittavat mieltään Kiinassa näin rajusti.
Kiinan hallinto perustelee tiukkoja rajoituksia sillä, että Kiinasta on löytynyt ennätysmäärä koronatartuntoja. Kiinalaiset ovat kuitenkin väsyneet ja kyllästyneet tiukkoihin rajoituksiin, jotka koskevat liikkumista ja elämistä. Koronarajoitukset ovat jatkuneet Kiinassa kohta kolme vuotta.
Kiinan poliisi on lisännyt turvallisuustoimia. Poliisi on pidättänyt mielenosoittajia. Kiinan poliisi pidätti tällä viikolla Shanghaissa myös Britannian yleisradioyhtiön eli BBC:n toimittajan. BBC:n toimittaja oli töissä Shanghaissa. Hän seurasi mielenosoituksia.
Kiinan johto haluaa, että koronatartunnat estetään kokonaan. Koronatartunnat ovat kuitenkin levinneet laajasti ja nopeasti tänä syksynä Kiinassa.

on surullista katsoa mielenosoittajat osoittavat mieltään koronarajoituksia vastaan. Luulen, että asukkaissa on vaikea ja huono elämää nykyään. Toivotan kiinalaisille parempaa tilanteetta kohta.