Keski-Euroopassa tulvii. Rankkasateista johtuvat tulvat ovat surmanneet ainakin 18 ihmistä. Uhreista suurin osa on kuollut Saksassa.
Saksan eteläosiin on julistettu hätätila. Tulva on katkaisussut Etelä-Saksassa Baijerin osavaltiossa teitä. Tulvat ovat myös vaurioittaneet rakennuksia.
Tulvat koettelevat myös Itävaltaa ja Ranskan keskiosia. Ranskan pääkaupungissa Pariisissa on jouduttu sulkemaan katuja. Pariisin halki kulkeva Seine-joki on tulvinut kaduille.
Sääennusteiden mukaan Keski-Eurooppaan on luvassa kovia sateita. Tulvat eivät siis hellitä lähipäivinä. Meteorologien mukaan vedenpinta voi nousta tulva-alueilla vielä usean päivän ajan.
(Muokattu 6.6.2016.)
