Jevgeni Prigožinin yksityislentokone syöksyi maahan keskiviikkona. Lentokone oli matkalla Moskovasta Pietariin. Prigožinin kone putosi Tverin alueella Moskovan lähellä. Koneen kyydissä oli 10 ihmistä. Lentoturman syytä ei tiedetä.
Palkka-armeija Wagnerin mukaan Jevgeni Prigožin kuoli lentoturmassa. Onnettomuudessa sai surmansa myös Wagnerin toinen johtaja Dmitri Utkin.
Viestipalvelu Telegramissa on tietoja, joiden mukaan Prigožinin lentokone ammuttiin alas. Kansainvälisen ajatuspajan ISW:n asiantuntijat uskovat, että kone ammuttiin alas. Asiantuntijoiden mukaan käskyn ampumiseen antoi Venäjän presidentti Vladimir Putin. Myös suomalaiset asiantuntijat ovat samaa mieltä.
Venäjän presidentti Vladimir Putin esitti torstaina surunvalittelunsa Prigožinin perheelle. Putin sanoi, että lentoturman tutkinta on kesken. Putinin mukaan lentoturman syyn selvittäminen voi kestää kauan.
Jevgeni Prigožin johti kesäkuussa Wagner-joukkojen kapinaa Venäjän johtoa vastaan. Prigožinin joukot ajoivat panssarivaunuilla Ukrainasta kohti Moskovaa. Prigožin keskeytti kapinan pian sen alkamisen jälkeen. Prigožin katosi julkisuudesta kesäkuun kapinan jälkeen.
