HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Islanti on maailman turvallisin maa – Selkosanomat

Islanti on maailman turvallisin maa

Teksti: Selkosanomat, lähde HBL
Kuva: Lehtikuva / AFP / Jonathan Nackstrand
Uutinen julkaistu: 28.10.2025

Islanti on maailman rauhallisin ja turvallisin maa. Taloustieteen ja rauhaninstituutti valitsee joka vuosi rauhallisimman maan. Islanti on ollut turvallisin maa 18 kertaa.

Islanti on maailman turvallisin ja rauhallisin maa. Islanti on ollut turvallisin maa jo 18 kertaa peräkkäin.

Taloustieteen ja rauhaninstituutti Institute for Economics and Peace teki listan kaikista maista ja arvioi niitä. Onko maassa levottomuuksia? Käytetäänkö maassa aseita?

Suomi on maailman 10. turvallisin maa. Tanska on myös yksi maailman turvallisimmista maista. Norjan ja Ruotsin sijoitus listalla on pudonnut.

Venäjä ja Ukraina ovat listalla turvattomimpia maita.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)