Harvinainen panda valokuvattiin Kiinassa

Teksti: Ella Airaksinen
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.08.2019

Harvinainen albiinopanda valokuvattiin Kiinassa. Albiinopanda on täysin valkoinen.

Albiinopanda valokuvattiin luonnonpuistossa Sichuanin maakunnassa. Panda on noin kaksivuotias.

Eläintä sanotaan albiinoksi, jos se on täysin valkoinen ja sillä on punaiset silmät. Albiinopandat ovat harvinaisia. Sichuanin albiinopanda kuitenkin todistaa, että alueella voi olla täysin valkoisia pandoja.

Maailmassa on enää noin 1 800 pandaa, jotka elävät luonnossa vapaana. Suurin osa niistä elää Sichuanin maakunnassa. Panda on uhanalainen eläin, eli se saattaa kuolla kokonaan sukupuuttoon. Uhanalaisia eläinlajeja yritetään suojella.

Lähde HS, AFP

2 kommenttia artikkeliin ”Harvinainen panda valokuvattiin Kiinassa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)