Espanjassa on ollut hyvin tiukkoja rajoituksia koronaviruksen takia. Espanjalaiset ovat saaneet poistua kotoa vain, jos on aivan pakko. Espanjalaiset ovat saaneet mennä ruokakauppaan, apteekkiin, ulkoiluttamaan koiraa tai sairauden vuoksi.
Pääministeri Pedro Sanchez kuitenkin varoittaa, että rajoitukset vähenevät vain, jos koronatartunnat vähenevät. Koronavirustautiin kuolleiden määrä on Espanjassa kääntynyt laskuun.
Rajoituksia puretaan varovaisesti. Espanjalaiset lapset eivät ole saaneet mennä lainkaan ulos. Nyt lapset saavat leikkiä ulkona vanhemman seurassa. He saavat mennä enintään kilometrin päähän kotoa. He saavat olla ulkona tunnin ajan päivässä.
Koronavirus iski Espanjaan paljon kovemmin kuin Suomeen. Espanjassa on todettu yli 224 000 koronavirustartuntaa. Espanjassa tartuntoja on miljoonaa asukasta kohden lähes 4 800. Koronavirustautiin on kuollut yli 23 000 ihmistä. Kuolemantapauksia on miljoonaa asukasta kohden 490.
Suomessa tartuntoja on miljoonaa asukasta kohden 808. Suomessa kuolleita on miljoonaa asukasta kohti 34.
Suomessa olisi kuusi kertaa nykyistä enemmän tartuntoja ja yli kymmenen kertaa enemmän kuolleita, jos tilanne olisi yhtä paha kuin Espanjassa.

Kiitos että julakaisette selkeästi uutisia.
hieno uutiset joko kertaa minä sain uutta tietoa kiitos paljon